Anders Nylander ny styrelseordförande i John Mattson

Anders Nylander valdes på extrastämma den 20 oktober till ny styrelseordförande i John Mattson Fastighetsföretagen AB.

Anders Nylander har en lång och gedigen erfarenhet inom fastighetsbranschen, främst genom att ha haft ledande befattningar i LjungbergGruppen och Atrium Ljungberg i över 25 år. Under åren 2003-2011 var Anders vd i Atrium Ljungberg och har därefter ägnat sig åt i huvudsak olika styrelseuppdrag med koppling till fastighetsbranschen.

- Med sin gedigna erfarenhet, strategiska kompetens och sunda värderingar är Anders som klippt och skuren att ta över ordförandeskapet i John Mattson. Bolaget har spännande utmaningar med att utveckla sin förvaltning och samtidigt sträva efter att bygga nya bostäder på Lidingö, säger Jan-Erik Lindstedt, avgående styrelseordförande i John Mattson.

Jan-Erik Lindstedt kvarstår som styrelseordförande i ägarbolaget Borudan Ett AB. John Mattson Fastighetsföretagens styrelse består nu av, styrelseordförande Anders Nylander, samt ledamöter Bo Ennerberg, Christer Jansson och Håkan Blixt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan-Erik Lindstedt, fd styrelseordförande: 070-717 35 10
Anders Nylander, styrelseordförande: 073-026 19 40