Första spadtag för 146 nya hyresrätter på Lidingö

Under 2015 kommer 146 nybyggda hyresrätter stå klara för inflytt på Lidingö. En satsning på 1:or och 2:or tillför en variation som kompletterar utbudet av bostäder på Lidingö.

Den 19 juni togs det första spadtaget för 146 nya hyresrättslägenheter i Dalénum på Lidingö. Byggandet är en del av ett större projekt där JM skapar 1 000 nya bostäder de kommande åren. John Mattson tillträder vid färdigställt projekt 2015.

Byggnaden kommer att bestå av 27 stycken 1:or, 58 stycken 2:or, 39 stycken 3:or, 17 stycken 4:or och 5 stycken 5:or. Lägenheterna kommer att förmedlas via John Mattsons bostadskö samt via Stockholms stads bostadskö. Förmedlingen beräknas starta under hösten 2014 med successiv inflyttning under 2015.

”Som största privata fastighetsägare på Lidingö är vi stolta att i samarbete med JM AB få möjlighet att bidra till en ökad variation av bostäder i området. Tillsammans med våra planer på nybyggnation i Larsberg lägger det grunden för en positiv utveckling av hyresrätten på Lidingö”, säger Siv Malmgren vd i John Mattson Fastighets AB.

För mer information och bilder kontakta:
John Mattson Fastighets AB
Siv Malmgren, vd